teratak sufie

My photo
I'm not short. My height is just cute. I'm not special, I'm just limited edition. Small girl with a big heart. I adore purple as much as I love pink.

Why me?

ring ding dong, ring ding dong, ring digiding digiding, ding ding
Jemput-jemput. Jemput masuk.

29 June 2011

andai aku adalah tulang rusuk mu yang HILANG

Assalamualaikum dan salam sejahtera


• ANDAI AKU ADALAH TULANG RUSUK MU YANG HILANG 


 andai aku adalah tulang rusuk mu yang hilang

aku berharap

jika nanti Allah mempertemukan kita

kau akan selalu membimbing ku

agar aku menjadi wanita yang solehah

yang nantinya akan menjadi bidadari mu di syurga

kerana aku ingin kita akan disatukan di dunia dan akhirat

~••~••~~••~••~~••~

andai kau ditakdirkan untuk menjadi ayah buat anak ku

jadilah ayah yang bisa mendidik anak kita

agar mereka nanti menjadi kebanggaan buat kita di dunia dan akhirat

iaitu anak yang soleh dan solehah

yang bisa menjunjung tinggi agama Allah

~••~••~~••~••~~••~

andai engkau ditakdirkan untuk ku

ku berharap kau bisa menjadi imam buat ku dan anak ku

kau bisa menjadi pemimpin yang baik dalam rumahtangga kita

kau bisa mencintai ku apa adanya

dan bisa menyikapi kekurangan dengan penuh kebijaksanaan

~••~••~~••~••~~••~

dan andai aku salah

tegurlah aku dengan kata-kata mu yang penuh dengan kelembutan dan kebijaksanaan

andai aku marah

belailah rambut ku dengan kasih sayang mu

agar marah ku bisa berubah menjadi kelembutan

andai aku lupa

ingatkanlah aku dengan penuh kasih sayang

agar nanti kau tetap menjadi suri tauladan bagi ku dan anak kita


~•~••~~••~••~~••~


kerana...

aku hanya mengharapkan imam yang baik dalam rumahtangga ku

yang bisa selalu membawa aku ke jalan yang diredhai Nya

jalan yang menuju syurga Nya bersama diri mu






~insya'Allah, amin ~~










Terima Qaseh atas klik yang korang sumbang kan pada pixa ni:

15 comments:

  1. aduhh.... sayunye bace :), lakukan terbaik utk org yang tersayang adelah best :)

    ReplyDelete
  2. wow ! like. dear. i nak share boleh ? anta kat email nii..

    hidayu10@gmail.com

    ReplyDelete
  3. @zippo miller
    yup!
    alamak! nah2. ambik tisu ni.

    ReplyDelete
  4. Serooknya kalau apat saling membahagiakan....

    ReplyDelete
  5. menarik sangat entry ni..sayu sy bace

    ReplyDelete
  6. @msredcheesecake
    em!betul tu.insya'Allah~kebahagiaan itu milik setiap insan.

    ReplyDelete
  7. @zoey zau yah
    SY ade je. hilang kejap sebab adik bawa broadband balik UMS. ade programe. hehe~

    ReplyDelete
  8. ~adam akan mencari tulung rusuknya yang hilang..
    siapakah gadis yang bertuah yang akan menjadi miliknya...>_<

    ReplyDelete

Karang dengan minda, jatuh ke hati hingga mengalir di jarimu.
Tulis cantik2 dan share la dengan SY k. ^^