teratak sufie

I'm not short. My height is just cute. I'm not special, I'm just limited edition. Small girl with a big heart. I adore purple as much as I love pink.

Why me?

ring ding dong, ring ding dong, ring digiding digiding, ding ding
Jemput-jemput. Jemput masuk.

21 September 2011

Somebody call 911!!!

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua~

Ini adelah tiada kaitan langsung dengan Sean Kingston.

Fire burning, fire burning on the dance floor.

Opsss! Ternyanyi sudah. Anda yang baca bukan nye membaca. Tapi sambil ternyanyi. Ter??? Haha!

Yang sebenarnya SY sedang speechless!

Sampai dalam hati SY berkata, adekah this is the end of my life???

Ceh! Keluar ayat orang puteh plak minah ni kan.

Saat SY dapat berita tu, tak tahu nak buat aksi muke macam mana.

Tergamam. Terkelu.

Mahu rasanya masa ini diundur ke belakang. Kalau SY dapat, mesti semua orang pun mahu kan? Ape la. Pelik nau bunyik nye permintaan kau ni Nah oi~ ~ ~ Tak penah orang lain dapat. Kau pulok yang nak.

Kenapa ini terjadi pada diri SY? Urmmm~ Susah nya nak terima kenyataan ni.

Kalau la ia nya boleh diselesaikan semuanya sesenang dan semudah membaca ABC tau mengira 123 kan bagus.

PD???

 SY terima kehadiran PD dalam hidup ini dengan hati yang terbuka. Ikhlas menerima PD. Ini semua adalah kerana SY tahu dengan mengenali PD dan berkongsi hidup dengan PD, SY dapat belajar banyak benda. Bukan setakat ilmu malah nilai2 berdepan dan melayani kerenah orang. Tapi kenapa SV tu???

Adekah anda yang membaca menjadi emosi sama. Jangan sampai mental plak owh'key. Permintaan terhangat SY ialah sila berhentikan emosi anda sekarang juga.

Takyah nak poning2 kepala mencari siapakah PD itu. Tapi cari la apekah itu PD. Owh, kejam nya SY. Macam barang plak PD. Owh'key, SY tipu.

Marilah. SY nak perkenalkan PD pada anda semua.

Process and Plant Design. Itulah nama panjang PD. Ini la subjek yang akan ditatang bagai minyak yang penuh oleh pelajar2 tahun akhir Kejuruteraan Kimia.

Kenapa? Sebab siang malam asyik berfikir pasal PD je. Segala ilmu dari pertama kali menjejak kan kaki ke universiti akan dicurahkan dalam PD. 

Group dah dibahagikan. Lecturer yang pilih. SV atau nama sebenar Supervisor juga telah di beri. Hati berdebar2. Saat mengetahui siapa SV untuk group, SY agak kecewa.

Namun, takpe. Setiap masalah ada penyelesaian nya. Betul tak? Sila jawap 'ye' owh'key! Kalau tidak SY malas kawan. Hoho~ Owh'key. SY gurau cuma.

Terima dengan hati yang terbuka. Kita mesti positip. Bila fikir benda positip, secara automatik semua sel2 dalam badan juga positip. Bila positip, minda nak terima ilmu pon senang.

SY percaya, Allah tak berikan apa yang kita mahu. Tapi Allah berikan apa yang kita perlu. Sebab Allah tahu apa yang terbaik untuk kita. Jangan berprasangka buruk terhadap Allah. Apa yang kita mahu belum tentu dapat memberi yang terbaik untuk kita. Allah Maha Mengetahui segalanya.

Sekarang ni tajuk masih lagi dalam pencarian. Sape2 yang ade idea boleh la sumbangkan. Sebagai guide, SY murid Kejuruteraan Kimia dengan Teknologi Gas. PD ni pasal buat plant. Bukan research. Research SY dah lepas dah. Alhamdulillah~ 

Sekarang ni SY dah dapat ini:
*production of fuel gas from waste plastic.
*production of bio-gas from sludge.
*production of methane from waste .... (Juga masih mencari. Kalau boleh hampas tumbuhan. Group2 sebelum ni ada yang buat hampas tebu, sawit, padi. Urea haiwan pon dah ade. Any idea???)
*propose tajuk lain kat SY

Esok dah nak jumpa group member. Nak pilih tajuk. Ermmm~









Terima Qaseh atas klik yang korang sumbang kan pada pixa ni:

10 comments:

  1. ingatkn ape lah td..hehe semalamt berjaya lah noh...

    ReplyDelete
  2. i alredy take PD last sem. n this 2 sem i ned take design project, same like PD. las sem i produce ethanol. n this year i want 2 produce oxalic acid. so pressure to finish.. i still stuck on hysys.. presure2..
    by the way, selamat berPD lh yer..

    ReplyDelete
  3. ya~ setuju sangat~ thesis yang dah lepas pon rasa macam nak pengsan. sampai berkampung kat lab tu. huhu~
    time qaseh~

    ReplyDelete
  4. hehe ingatkan ape lah PD and SY tadi..hehe

    ReplyDelete
  5. dah dpt tajuk ke memeng? group best tak? huhu...

    ReplyDelete
  6. dah. dah confirm kan dengan dr. iqbal dah petang semalam. huhu~ group stakat ni ok je. mereka kata ahli group memeng budak2 terer. memeng pon tak tahu.

    ReplyDelete

Karang dengan minda, jatuh ke hati hingga mengalir di jarimu.
Tulis cantik2 dan share la dengan SY k. ^^